[voikko-devel] Korjaus suomi-malagan Makefileen

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Wed May 16 11:00:59 EEST 2007

On Wednesday 16 May 2007, Reijo Tomperi wrote:

> Testasinpa nyt ensimmäistä kertaa tuotakin ja heti sain niin ison kasan
> virheitä, että ilmeisesti minulla on jotain vikaa ympäristössä.
>
> Virheet alkavat näin:
>
> "voikko-fi_FI.pro" is up to date.
> Using language fi_FI with Enchant Aspell Provider
                                    ^^^^^^

Tuossa taitaa olla vika. Jos sinulla on ohjeen mukaisesti libenchant-voikko
asennettuna, niin silloin käytössäsi on ilmeisesti "vanha" jakelu (ts.
Debianista tai Ubuntusta vanhempi kuin Debian Etch tai Ubuntu Feisty, muiden
jakeluiden enchant-paketeista en osaa sanoa), jonka enchant ei osaa valita
Voikkoa suomen oikolukuun silloin, kun aspell-fi on asennettuna. Paketin
aspell-fi tai vastaavan poistamisen pitäisi riittää korjaamaan tilanne.
Laitan tästä maininnan ohjeeseen.

Tavutustestien epäonnistumiseen syynä voisi olla vanha versio libvoikosta.