[voikko-devel] Fwd: Sanakirjat Ubuntu 7.04:ssa

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Mon May 21 11:11:43 EEST 2007

Hei!

> From: Miika Laaksonen <miika at jeele.com>
> Date: May 21, 2007 1:24 AM
> Subject: Sanakirjat Ubuntu 7.04:ssa
> To: devel at hunspell-fi.org
>

> Terve,
>
> Mikäköhän mahtaa olla vikana uusimman Ubuntun asennuksessa, kun voikko
> ei toimi enchantilla:
> i:~$ enchant-lsmod -list-dicts
> en (aspell)
> en_CA (aspell)
> en_GB (aspell)
> en_US (aspell)
>
> :~$ enchant-lsmod
>
> voikko (Voikko Provider)
> [...]

Tämä on tosiaan tunnettu bugi (huomasin itse vasta toissapäivänä), ja jo
korjattu tulevaa tmispell-voikon versiota varten. Korjattu testiversio on
saatavissa osoitteesta
http://www.hunspell-fi.org/files/testing/tmispell-voikko-0.6.2rc1.tar.gz

Bugi ei ole fataali siinä mielessä, että oikoluku Voikon kautta silti toimi,
jos suomen oikolukua siltä pyysi. Ainoastaan tuo sanakirjojen listaus ei
toiminut. Enchantia käyttävät sovellukset, joissa tätä on testattu (Abiword
pääasiassa) eivät välitä tuon listauksen toimimattomuudesta, joten siksipä
tätä ei aikaisemmin huomattu. Itse havaitsin asian vasta KDE4:n
testiversioissa, joissa tästä on enemmän haittaa.