[voikko] Milloin Suomi-malaga 1.0?

Hannu Väisänen hannu.vaisanen at joensuu.fi
Mon Dec 17 07:29:41 EET 2007

On Fri, Dec 14, 2007 at 10:39:44PM +0200, Harri Pitkänen wrote:
> Mutta: Olisiko nyt hyvä tilaisuus kenties julkaista tämä versio numerolla 1.0?
> Erillisiä Voikko- ja Sukija-versioita lähdekoodista ei kaiketi ole julkaistu
> enää pitkään aikaan, joten perusteet vanhassa ja kenties hämäävässäkin
> versionumeroinnissa pysymiselle eivät enää ole voimassa. Mitä mieltä Hannu on
> ajatuksesta?

Kyllä se minulle sopii.

Itse asiasta myös Sukijasta on tulossa versio 1.0, kunhan saan sen
muutettua käyttämään PostgreSQL-tietokantaa omatekoisen Berkley
Database -viritelmän asemesta. Tämän takia Suomi-malagan
Sukija-version tekeminen on jäänyt nyt vähemmälle, mutta en ole
hylännyt sitä. :-)

sukija=> select * from perusmuodot where perusmuoto = 'kuusi';
 perusmuoto |        taivutusmuodot
------------+------------------------------
 kuusi      | {4kuusi,kuuden,kuusi,kuusta}
(1 row)

sukija=> select * from sanat where sana = '4kuusi';
  sana  | tiedostot
--------+-----------
 4kuusi | {4}
(1 row)

sukija=> select * from tiedostot where exists (select tiedostot from sanat where
 sana = '4kuusi' and tiedostot.numero = any (tiedostot));
 numero |               nimi
      4 | /home/hvaisane/raam/ilmestys
(1 row)

Uudessa Testamentissa, jonka imuroin Internetistä, on todellakin sana
'4kuusi'.