[voikko] Partisiipit ja infinitiivit yhdyssanoissa

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Jul 4 18:42:31 EEST 2007

On Saturday 30 June 2007, Teemu Likonen wrote:
> Kirjoitanpa muitakin huomioitani tänne näkyviin, vaikka osa näistä voi
> johtua siitä, että "niitä ei ole vielä käsitelty".

Osa tosiaankin oli käsittelemättömiä tapauksia, osa bugeja. Totesin kuitenkin,
että minulla ei ole nyt mahdollisuutta korjata niitä "oikein", joten tein
tämän partisiippikorjauksen kokonaan uudestaan eri tavalla (liitteenä). Tämä
tapa on teknisesti huonompi (se estää eräiden muiden parannusten tekemisen
myöhemmin), mutta toivottavasti se on nyt työn alla olevien muutosten
kannalta virheettömämpi.

Tämän muutoksen myötä yhdyssana "laputkerimä" hyväksytään, vaikka se
aikaisemmin on ollut kielletty. Onkohan tämä suuri ongelma?