[voikko] Partisiipit ja infinitiivit yhdyssanoissa

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sat Jul 14 14:08:14 EEST 2007

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Juuri näin. Voit muuten tarkistaa tällaiset asiat helposti itsekin:
- -
> Avautuvasta ikkunasta valitset valikosta Tree -> No Dead Ends.
> Tämä jälkeen tutkit ikkunassa näkyvää analyysipuuta. Jos sen oikeassa
> laidassa on tiloja, jotka on merkitty ympyrällä jonka yli on vedetty
> rasti, silloin kyseinen analyysipuun haara on katkaistu laskennan
> helpottamiseksi, vaikka se periaatteessa olisi kelvollinen. Jos taas
> tällaisia tiloja ei ole, vika on jossain muualla.

Ok, kiitos. Malagan analyysiä käytänkin jatkuvasti, mutta tuota
rastihommelia en tiennyt. Minulla on ~/.malagarc-tiedostossa muun
muassa rivi
  show_tree: result_paths
koska tuota tilaa (Complete Paths) enemmän tarvitsen.

Aiemmin lähettämäsi partisiipit2-1.diff vaikuttaa toimivalta. Mitenkään
kaikkia mahdollisia tilanteita en ole testannut, mutta ainakin
näyttäisi siltä, että se voidaan SVN:ään viedä. Onko enää muita
tilanteita käsittelemättä?

Seuraavaksi ajattelin tutkia Voikon yhdysverbit sekä verbien etuliitteet
vielä tarkemmin.