[voikko] fedora 7

Sami Vento sami.vento at opensuse.fi
Sat Jul 21 15:48:14 EEST 2007

Harri Pitkänen kirjoitti viestissään (lähetysaika Friday, 20. Julyta 2007):

> [...]
> rikota (jos sellainen on olemassa)" on NP-täydellinen. Toiseksi on varsin
> tavallista, että tällaista järjestystä ei ole edes olemassa. Esimerkiksi
> kehäriippuvuuksia (paketti A vaatii paketin B ja B vaatii A:n) aina silloin
> tällöin asennuslähteissä esiintyy. Tällaisessa tilanteessa noita paketteja
> ei voi asentaa tai poistaa ilman, että operaation aikana jompaa kumpaa
> riippuvuutta rikotaan. Sikspä apt ja vastaavat on mitä ilmeisemmin
> ohjelmoitu pitämään riippuvuuksia asennusaikana enemmän tai vähemmän
> ohjeellisina, kunhan operaation päätteeksi asennettujen pakettien

Tottahan se on.. Ei välttämättä ole kovin helppo ongelma laskea
tuota "parasta" järjestystä. ja järjestys tosiaan voi vaihdella jopa samaa
distroa käytettässä, riippuen asennetuista paketeista jne.

> Eikä aina silloinkaan.
> http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=396225 on bugiraportti
> openoffice.org-soikosta, jossa mitä ilmeisemmin
> openoffice.org oli päivitetty, ja päivityksen mukana tapahtunut
> stlport-päivitys johti siihen, että soikon poistaminen uudella unopkg:lla
> ei enää onnistunut. Nyttemmin en ole tällaisiin ongelmiin unopkg:n kanssa
> törmännyt, mutta en näe syytä miksi niitä ei edelleen voisi esiintyä.
>
> Harri

Onkohan meneillään mitään projekteja, jolla päästäisiin eroon openofficen
unopkg-komennosta?
kaikki toimisi paremmin, jos openoffice osaisi etsiä lisäosat jostain
hakemistosta. Näin lisäosien ei tarvitsisi kuin asentua oikeaan hakemistoon
ja ne toimisi...

Tässä linkki aiheeseen sopivaan lsb-määritykseen:
http://refspecs.freestandards.org/LSB_3.1.0/LSB-Core-generic/LSB-Core-generic/pkgscripts.html

Tällähetkellä ei taida olla paljoa vaihtoehtoja, kuin tehdä openofficen
paketille triggeri openoffice-voikko -pakettiin. kun openofficen pakettia
asennetaan/päivitetään/poistetaan, niin voikko-paketti ajaisi jonkin
scriptin, joka tarkistaa, löytyykö unopkg vai ei. jollei, niin oletetaan,
että openoffice on poistettu. jos löytyy, niin sitten tarkistettaisiin,
löytyykö openoffice-voikko -lisäosaa. jos ei, niin asennetaan. Jos löytyy,
niin homma on kunnossa..

--
Sami Vento
email: sami.vento at opensuse.fi