[voikko] Etuliitteiden jatko-kentät

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Mon Jul 30 17:17:09 EEST 2007

Hannu Väisänen kirjoitti:

> Etuliitteiden jatko-kenttien määrityksiä on muutettu.
> Ennen ne olivat
>
> define @eln := <tavuviiva, etuliite, nimisana, nimi_laatusana>;
> define @ell := <tavuviiva, etuliite, laatusana, nimi_laatusana>;
> define @elt := <tavuviiva, etuliite, teonsana>;
>
> ja nyt
>
> define @eln := <tavuviiva, nimisana>;
> define @ell := <tavuviiva, laatusana>;
> define @elt := <tavuviiva, teonsana>;
>
> Tässä on sellainen sivuvaikutus, että hyvin suuri joukko
> sanoja ei enää tunnistu Sukija-versiossa.
>
> Meneekö oikoluku sekaisin, jos ne palauttaa ennalleen?

En tiedä, meneekö sekaisin, mutta jonkin tähän liittyvän muutoksen
seurauksena Voikossa hyväksytään @eln- ja @ell-etuliitteet myös
verbeille. Jotain on siis jossain mennyt rikki, kun Harri on muutoksia
tehnyt.

https://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=1762553&group_id=156731&atid=800960

Olen verbien pikku hiljaa etuliitteitä tarkastamassa, ja näyttää, että
tiedostoon etuliitteet.lex tulee hyvin paljon erilaista sisältöä
Voikko- ja Sukija-version välillä. Pitäisiköhän luoda omat Voikolle ja
Sukijalle kokonaan oma versio tuosta tiedostosta?

Ehkä pitää odottaa, että Harri tulee lomalta, niin selviää, mitä hän on
näillä muutoksilla tarkoittanut.