[voikko] Partisiipit ja infinitiivit yhdyssanoissa

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri Jun 29 12:42:53 EEST 2007

On Monday 25 June 2007 08:52, Teemu Likonen wrote:
> [...]

Tämä hämää minua nyt vähän: "pesunkestävä" sisältää
genetiivin, "ylitsevuotava" etuliitteen ja "oppiminen" on substantiivijohdos,
jota ei voi käsitellä samalla kertaa adjektiivijohdosten kanssa. Olisi
kenties parempi määritellä ensin, mitkä näistä dokumentoimattoimista
yhdyssanatyypeistä olisi säilytettävä. Liitteenä kuitenkin muutos, jonka
pitäisi poistaa ainoastaan sellaiset yhdyssanat, joissa on substantiivi
muussa kuin nominatiivimuodossa liitettynä verbin adjektiivijohdokseen.
Kenties tämä olisi lähellä sitä, mitä on tässä etsitty.