[voikko] Anamneesi

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Mon Nov 12 19:44:37 EET 2007

(Jostain syystä tämä Teemun viesti ei ole vieläkään tullut minulle perille.)

> Harri lisäsi pari päivää sitten sanastoon "anamneesin":
>
> http://joukahainen.lokalisointi.org/word/edit?wid=526409
>
> Kirjoitusasussa on "ana=mneesi", mikä onkin ihan oikein kreikan kielen
> morfeemirajan mukaan. Olisin kuitenkin sitä mieltä, että suomen
> kielessä sanaa ei kannata tavuttaa tuosta kohdasta vaan ihan
> normaalisti "anam-nee-si".

Muutin tuon jakokohdan valinnaiseksi. Olet varmaan oikeassa siinä, että suurin
osa tavuttaisi sanan muodossa "anam-nee-si". Koska tämä kuitenkin on
ammattitermi, en uskalla sulkea pois sitäkään mahdollisuutta, että jotkut sen
käyttäjistä hahmottavat sen alkukielen mukaisesti.