[voikko] Sanastotiedostojen sisällöistä

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Nov 25 17:25:59 EET 2007

On Sunday 25 November 2007 16:28, Teemu Likonen wrote:
> En ole oikein oppinut kaikkien vocabulary-hakemiston eri tiedostojen
> logiikkaa. Mitä ovat "poikkeava" ja "erikoinen" ja mihin nähden ne ovat
> poikkeavia tai erikoisia? Mitä ovat erikoissanat(.lex), jossa on nimi-,
> asemo- ja seikkasanoja?

Tiedostossa poikkeavat.lex olevat tietueet ovat niitä, joilla on vastine
Joukahaisessa taivutusluokassa "poikkeava". Tästä onkin kommentti tiedoston
alussa. Tänne kuuluisivat oikeastaan kaikki substantiivit, adjektiivit ja
verbit, joita ei toistaiseksi voida suoraan generoida Joukahaisesta, mutta
jotka halutaan sinne joskus laittaa.

Tiedostot erikoiset.lex, erikoissanat.lex ja lainen.lex sisältävät kaikki
enemmän tai vähemmän sekalaista tavaraa. Niillä on vain kullakin erilainen
syntyhistoria. Minun puolesta näiden sisällön saisi mielellään järjestellä
uudelleen kuvaavamman luokituksen mukaan, jos joku jaksaa asian ottaa
hoitaakseen. Esimerkiksi huudahdussanat omaan tiedostoonsa, "väliaikaiset"
bugikorjaukset omaansa jne. Keskustellaan mahdollisista muutoksista kuitenkin
ensin tällä postituslistalla.