[voikko] Git-kokeilu

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Wed Feb 13 19:08:56 EET 2008

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Ilmeisesti on totta, että git toimii varsin paljon huonommin
> Windowsissa kuin Linuxissa.

> Tuttuus on varmasti svn:n paras puoli.

> Näkisin, että git saattaa hyvinkin nousta
> jossain vaiheessa siihen asemaan, että mekin voisimme siihen siirtyä.
> Mutta ehkäpä ei vielä ihan lähitulevaisuudessa.

Minulle sopii Gitiin siirtyminen vaikka heti, ja taidan nyt itse asiassa
siirtyäkin käyttämään sitä ja git-svn:ää. On kertynyt pari sinun
tekemää patchia, joiden avulla Suomi-Malagan yhdyssanasääntöjä voi
muuttaa ja näin ollen testata oikolukua eri asetuksilla. Patchatut
versiot on kätevä pitää erillisissä kehityshaaroissa ja päivittää
rebase-toiminnolla muutokset päähaarasta. Näin patchit pysyvät aina
ajantasaisina commit-historian huipulla.

Mutta olen kyllä samaa mieltä, että pitää ottaa huomioon muutkin
ihmiset. SVN toimii hyvin ja luotettavasti. Ei mitään kiirettä.

Pakkasin kokeeksi Voikon Git-repositoryn (trunk esillä) tar+bzip2:lla.
Tulos oli 7,9 megatavua. Säälittävän pientä. :)