[voikko] Malaga-patch: linkitys libmalagaa vasten

Ville-Pekka Vainio vpivaini at cs.helsinki.fi
Sat Feb 23 11:00:56 EET 2008

Harri Pitkänen wrote:
> - Linkityskorjauksen voi varmaankin tehdä myös malaga-ohjelmalle, en näe
> syytä miksei sitä voisi linkittää libmalagaan niin kuin muutkin paketissa
> olevat ohjelmat.

Tuo $(COMMON_OBJS) meni jotenkin ohi ensimmäisellä lukemisella, niin en tehnyt
mitään muutoksia. Mutta nyt on sekin korjattu ja malaga-binääri näyttäisi
toimivan ainakin Suomi-malaga-sivun ohjeen mukaan.

> - Muuttuja GTK_OBJS kannattaisi nimetä yhtenäisyyden vuoksi MALSHOW_OBJS.
> Ja siksikin, että muuten komento
>   $(LINK) $(GTK_OBJS) $(GTK_LIBS) -L./.libs -lmalaga -o malshow
> näyttää kovin erikoiselta, minulla meni hyvä tovi miettiessä, että mitä
> siinä oikein ollaan tekemässä :)

Tämänkin muutin.

Parannellun alkuperäisen patchin lisäksi liitteenä pitäisi olla libtoolia myös
ohjelmatiedostojen linkittämiseen ja asentamiseen käyttävä versio. Tein sen
lähinnä kokeilumielessä - ja onhan tuo Makefile.in ehkä vähän yhtenäisempi,
jos libtoolia käyttää kaikkialla. Lopputulokseen tuo ei näyttäisi vaikuttavan
muuten paitsi siten, että libtool asettaa rpathin ohjelmatiedostoihin. Se ei
varmaankaan ole kovin tarpeellinen, koska linkkeri löytää libmalagan
muutenkin?

> Kun tämä muutos on saanut vähän testausta, se kannattaa lähettää Björn
> Beutelille suoraan, jotta se päätyisi muihinkin jakeluihin mukaan.

Jep, tämä on tarkoitus. Kunhan saan tuon ensin vaikka Fedora Rawhideen
(tuleepahan käännettyä useammalla arkkitehtuurilla, vaikka
testausmahdollisuutta ei minulla olekaan), voin sitten lähettää sen
Beutelille.

--
Ville-Pekka Vainio