[voikko] Syntaksin tarkistus

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Feb 27 16:34:06 EET 2008

On Tuesday 26 February 2008, Teemu Likonen wrote:

> En tiedä, millainen käyttöliittymä OpenOfficeen on tulossa, mutta
> tuntuisi hyvältä ajatukselta jättää koko erottelu pois. Olisi vain
> pelkkä oikoluku ja sille uno/oxt-komponenttikohtaiset asetukset, joista
> voi vaikuttaa, millaisia asioita tekstistä tarkastetaan.

Käyttöliittymää ei ole vielä ratkaistu, joten asiaan ehtii vielä vaikuttaa.
Itse asiassa näyttäisi melkein siltä, että OOo:n versioon 3.0 ei edes tule
minkäänlaista käyttöliittymää tälle uudelle kieliopin tarkistukselle, vaan
ainoastaan alustava toteutus ohjelmointirajapinnoille. Asiaan liittyvää
tietoa löytyy OOo:n Wikistä:
  http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Grammar_Checking