[voikko] Openoffice.org-voikko on nyt Fedorassa

Ville-Pekka Vainio vpivaini at cs.helsinki.fi
Wed Feb 27 20:35:04 EET 2008

Jouni Valiaho wrote:
> Onko mahdollista saada openoffice.org-voikko mukaan
> openoffice.org-langpack-fi_FI paketin vaatimiin paketteihin, jolloin
> voikko oikoluku tulisi automaattisesti suomenkielisen openofficen
> mukana?

Asian hoitaminen jotain kautta on luultavasti mahdollista, en osaa sanoa onko
langpack-riippuvuus oikea tapa, vai pitäisikö tuo hoitaa esim. comps.xml:n
kautta, vai peräti molemmilla tavoilla. Comps siis määrittelee noissa
paketinhallintaohjelmissa sen, miten paketteja voi valita ja on muotoa
<http://cvs.fedoraproject.org/viewcvs/comps/comps-f9.xml.in?rev=1.279&view=markup>.

Suurin rajoite tässä on varmaankin tuo live-CD:eiden koko. Jos oo.o-voikko
olisi langpackin riippuvuus, niin silloin sen ymmärtääkseni pitäisi mahtua
live-CD:eille myös - ja sen omat riippuvuudet tulisivat toki mukana. Aion
ottaa asian esille Fedoran kehittäjälistalla ja mahdollisesti Release
Engineeringin kanssa, juuri nyt mulla on menossa tenttiviikko, niin en ole
vielä ehtinyt :)

--
Ville-Pekka Vainio