[voikko] Alittaa-sanan taivutus Joukahaisessa

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Wed Jan 9 10:55:27 EET 2008

Hannu Väisänen kirjoitti:

> Taivutus on kirjoittaa-av1, jonka hfconv.py muuttaa taivutukseksi
> ammottaa. Sen kai pitäisi olla aavistaa-av1, joka muutettaisiin
> taivutukseksi alittaa.

Sanastossa kyllä on sanoja, jotka eivät kuulu omaa nimeään kantavaan
taivutusluokkaan. Ilmeisesti luokilla kirjoittaa-av1 ja aavistaa-av1 on
vain se ero, että edellisestä johdetaan
automaattisesti -UtU-refleksiivijohdos. Ei tuota johdosta oikein
missään tarvita, vaikka sille onkin mahdollista keksiä suunnilleen
järkevä merkitys. Minun puolestani taivutusluokan voi muuttaa
Joukahaisessa aavistaa-av1:ksi.