[voikko] Suomi-malaga versio 1.0.1 julkaistu (-:

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri Jan 11 11:38:05 EET 2008

On Friday 11 January 2008, Hannu Väisänen wrote:
> En testannut lähdekoodipakettia siksi, että arvelin, että se ja
> SVN-versio on jotenkin synkronoitu eli että Suomi-malagan versiota
> 1.0 vastaa joku SVN-versio nnnn.

Kyllä versiota 1.0 vastaa jokin SVN-versio. Tarkat versiot löytyvät aina
osoitteesta
  http://voikko.svn.sourceforge.net/viewvc/voikko/tags/suomimalaga/

Mutta tämä ei tarkoita sitä, että lähdekoodipaketin sisältö olisi täsmälleen
sama kuin jokin hakemisto versiohallinnassa. Tiedoston tai hakemiston
laittaminen versiohallintaan ei automaattisesti johda siihen, että se
päätyisi lähdekoodipakettiin. Ja toisaalta lähdekoodipaketissa voi olla
tiedostoja (esim. configure-skripti, jota Suomi-malagassa tosin ei ole),
joita ei säilytetä versiohallinnassa.

> Suomi-malagan Sukija-version testaamiseksi riittää sen kääntäminen
> komennolla "make sukija". Sen ja varsinaisen indeksointiohjelman
> (Sukijan) välinen kommunikointi muuttuu vielä niin useasti [1], että
> yhteensopivuutta ei pysty testaamaan kukaan muu kuin minä. (-:

Tarkoittaako tämä sitä, että versio 1.0 ei olisi ollut Sukijan kannalta vakaa
versio siinäkään tapauksessa, että sen kääntäminen olisi onnistunut? Eli
korjausversion julkaiseminen ei edes ole tarpeellista, vaan voimme tehdä sen
siinä vaiheessa kun seuraavan kerran muutenkin julkaisisimme jotain.