[voikko] Varmistus suomi-malagan riippuvuuksista

Ville-Pekka Vainio vpivaini at cs.helsinki.fi
Fri Jan 11 14:00:08 EET 2008

Harri Pitkänen kirjoitti:
> Voikon käyttäjille malagan ohjelmabinäärit ovat kuitenkin
> tarpeettomia, joten niihin ei riippuvuutta tarvitse laittaa. Libmalaga on
> ainoa Voikon käyttäjille tarpeellinen osa.

Näin ajattelinkin ja olen Suomi-malaga 1.0:n kääntämisen yhteydessä säätänyt
riippuvuudet näin Fedora Rawhidessä. Vakaiden julkaisujen riippuvuuksia en
taida muuttaa, ihan vain varmuuden vuoksi.

> Toisaalta libvoikko ja Suomi-malaga vaativat molemmat tietyn version
> (lib)malagasta, ja tämä versiovaatimus ei välttämättä ole molemmilla sama
> [1]. Tässä mielessä voi olla perusteltua, että molemmat paketit
> riippuisivat eksplisiittisesti libmalagasta.

Rpmbuild osaa itse lisätä libvoikon riiippuvuuden libmalagasta, joten se
toimii automaattisesti. Sikäli minun ei tarvitse huolehtia kuin siitä että
Suomi-malaga riippuu libmalagasta.

> Suomi-malagan versio 1.0 on Voikon kannalta täysin yhteensopiva version
> 0.7.7 kanssa, joten mitään päivityksestä johtuvia muutoksia ei pitäisi
> tarvita.

Tällä perusteella olen suunnitellut päivittäväni myös Fedora 7- ja Fedora
8 -paketit versioon 1.0. Päivitys sisältää noin viikon testausajan
updates-testing-asennuslähteessä, joten siinä jää hyvin aikaa keskeyttää
päivityksen meno vakaisiin päivityksiin, jos kävisi niin että löytyisi pahoja
bugeja.

--
Ville-Pekka Vainio