[voikko] Possible mass bug filing: missing shared library dependencies

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri Jan 18 10:34:47 EET 2008

On Friday 18 January 2008 08:02, Teemu Likonen wrote:
> Minun ymmärrykseni ei riitä tähän, joten joudun vain viittaamaan Niko
> Tynin kirjoittamaan viestiin debian-devel-postituslistalla:
>
> http://lists.debian.org/debian-devel/2008/01/msg00612.html
>
> Niko on ilmeisesti löytänyt bugin useista Debian-paketeista. Bugi
> liittyy puuttuvaan riippuvuusmäärittelyyn (Depends). Listassa on mukana
> myös Timon ylläpitämä libvoikko-dev.

libvoikko-dev vaatii paketin libvoikko1, joka puolestaan sisältää tuon
vaaditun riippuvuuden pakettiin libc6. Mikäli standardit vaativat, että tuo
riippuvuus ei saa olla epäsuora, niin silloin todellakin on kyse bugista.

Syynä tähän ovat varmaankin libvoikko-devin mukana tulevat esimerkkiohjelmat
voikkospell ja voikkohyphenate.