[voikko] tmispell-voikon enchant-osa, kirjaston symlinkit

Ville-Pekka Vainio vpivaini at cs.helsinki.fi
Mon May 12 15:13:40 EEST 2008

Moi,

Tmispell-voikon Fedora-paketointi on taas vähän edistynyt. Olen tällä hetkellä
tekemässä niin, että aion itse Fedorassa jättää Voikko providerin paketoinnin
Enchant 1.4:ään, mutta mahdollisia muita käyttötapauksia varten aion tehdä
Voikko providerin kääntämisen ehdolliseksi rpmbuild-valitsimella "--with
enchant".

Tuota provideria paketoidessa tuli esille nuo kirjastotiedoston symlinkit.
Oletuksena siis tehdään libenchant_voikko.so ja libenchant_voikko.so.1, jotka
molemmat ovat symbolisia linkkejä tiedostoon libenchant_voikko.so.1.0.0.
Ilmeisesti Enchant etsii nimenomaan tiedostoa libenchant_voikko.so.
Fedorassa /usr/lib/enchant-hakemistossa on kirjastot libenchant_aspell.so ja
libenchant_myspell.so. Varsinainen kysymys on siis, että onko mitään estettä
yhtenäisyyden vuoksi nimetä libenchant_voikko.so.1.0.0 pelkästään nimelle
libenchant_voikko.so ja poistaa nuo symlinkit?

--
Ville-Pekka Vainio