[voikko] Libvoikko 1.7rc2

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri May 23 20:15:37 EEST 2008

On Tuesday 20 May 2008, Teemu Likonen wrote:
> Minun rasitustesteissäni 1.7rc2 pärjää hienosti, oikoluvun ja tavutuksen
> kannalta. Vielä kun keksisi kätevän keinon testata väärin kirjoitettujen
> sanojen korjausehdotuksia.

  $ cat sanalista | zzuf | voikkospell -s
toimii joten kuten. Jos vertaa tuon tuloksia kahden libvoikon välillä, niin
saattaa saada jotain kuvaa ainakin siitä, tuleeko korjausehdotuksia enemmän
vai vähemmän kuin ennen. Ehdotusten järkevyyden arvioiminen ei sitten olekaan
välttämättä ihan helppoa.

Ja tuo zzuf olisi mukava korvata jollain lingvistisesti mielekkäämmällä
menetelmällä tuottaa väärin kirjoitettuja sanoja. Tähän pitäisi kehitellä
joskus joku työkalu.