[voikko] Voikko Linux-jakelujen Firefoxeille

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri May 23 22:09:10 EEST 2008

On Friday 23 May 2008, Ville-Pekka Vainio wrote:
> Tuon paketin voisi varmaankin nyt nimetä vaikka mozilla-voikoksi, jos on
> odotettavissa, että se toimisi myös TB 3:lla?

Kyllä periaatteessa. install.rdf listaa tuetuiksi sovelluksiksi Firefoxin,
Thunderbirdin ja SeaMonkeyn. Itse en ole Firefoxin lisäksi muita testannut.
Tietysti tämä voi alkuvaiheessa aiheuttaa hämmennystä, kun se Thunderbirdin
yhteensopiva versio valmistuu paljon Firefoxia myöhemmin ja jakeluissa on FF3
ja TB2. Joku voi silloin luulla, että mozilla-voikko toimisi tuossa
Thunderbirdissä, vaan ei toimikaan.

Nyt kun asiaa aloin miettiä, niin näkyykö tuo lisäosa jo nyt Thunderbird 2:n
asennettujen lisäosien listalla epäyhteensopivana, jos se
asennetaan /usr/lib/mozilla-hakemiston alle? Eihän se varmaan vaarallista
ole, mutta saattaa häiritä herkkähermoisimpia.