[voikko] Voikko Linux-jakelujen Firefoxeille

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Sun May 25 14:01:34 EEST 2008

Ville-Pekka Vainio wrote:

> Tätä pitää kokeilla. Valitettavasti vain
> Fedorassa /usr/lib/firefox*-hakemistot ovat versioituja. Jos laajennos
> toimisi vain siellä, niin se käytännössä tekee paketoinnista aika vaikeaa.
> Tällä hetkellä minulla on Fedora Core 6 -> Fedora 9 -päivitykset nähneessä
> järjestelmässä viitisentoista hakemistoa tuolla, alkaen
> firefox-1.5.0.7:stä ja päättyen nykyiseen firefox-3.0b5:een. Laajennos pitäisi
> siis tilanteen ollessa tämä kääntää aina uudelleen, kun tulee uusi Fx-versio.

Et tarvita /usr/lib/firefox-*/extensions.

Riittaa jos mozvoikko.so laitta /usr/lib/firefox-*/components/ (tai /usr/lib64/firefox-*/components
jos käyttää 64-bittisen Linuxin). Laitoin myös taajennuksen voikko alihakemiston tarvitsemia
uutteen voikko alihakemistoon firefoxin asenushakemiston alle. Testasin Fedora 8 x86_64. Sille
koneella en ole vielä asentanut Fedora 9:n.

Andris