[voikko] Voikko Linux-jakelujen Firefoxeille

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Sun May 25 14:08:48 EEST 2008

Harri Pitkänen wrote:

> Kyllä periaatteessa. install.rdf listaa tuetuiksi sovelluksiksi Firefoxin,
> Thunderbirdin ja SeaMonkeyn. Itse en ole Firefoxin lisäksi muita testannut.
> Tietysti tämä voi alkuvaiheessa aiheuttaa hämmennystä, kun se Thunderbirdin
> yhteensopiva versio valmistuu paljon Firefoxia myöhemmin ja jakeluissa on FF3
> ja TB2. Joku voi silloin luulla, että mozilla-voikko toimisi tuossa
> Thunderbirdissä, vaan ei toimikaan.

Firefox-2.0.0.X, Thunderbird-2.0.0.X on aivan eri asia. mozvoikko ei voi toimia
niiden kanssa, koska sen tarvitsemia muutoksia libspellchecker.so on tehty
FF 3.0a8 julkaisun jälkeen (ennen 3.0b1). FF2 ja TB2 tapauksessa jouduin korvaamaan
myspell.so lisäkseni voikon tuen.

> Nyt kun asiaa aloin miettiä, niin näkyykö tuo lisäosa jo nyt Thunderbird 2:n
> asennettujen lisäosien listalla epäyhteensopivana, jos se
> asennetaan /usr/lib/mozilla-hakemiston alle? Eihän se varmaan vaarallista
> ole, mutta saattaa häiritä herkkähermoisimpia.

En tiedä. Huonommassa tapauksessa voi varmaan olla, että TB aika ajoin tulee kysymään
haluaako käyttäjä hakea uuden yhteensopivan version.

Andris