[voikko] Pari kysymystä

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu Nov 6 17:07:47 EET 2008

[Tämä viesti tuli voikko-ownerille, vastaan listalla koska sinne se ilmeisesti
oli tarkoitettu.]

On Thursday 06 November 2008, Tauno Moilanen wrote:
> 1. Milloin saadaan tavutus- ym tukiohjelmat käyttöjärjestelmälle OS X
> 10.4.11 tai mahdollisille myöhemmillle versioille. Vai onko viisasta
> vain vaihtaa käyttöjärjestelmää.

Openoffice.org-voikko OS X:n versiolle 10.4 on todennäköisesti mahdollista
tehdä melko pienellä vaivalla. Mutta meillä Voikon kehittäjillä ei taida olla
kenelläkään käytettävissä tätä käyttöjärjestelmäversiota, minkä johdosta tätä
ei käytännössä ole voitu tehdä. Koska OS X sekä tarvittava laitteisto maksaa,
en itse voi luvata, että tukea näille vanhemmille versioille olisi tulossa
lainkaan. Mutta neuvon kyllä mielelläni, jos joku haluaa yrittää itse
asennuspakettien tekemistä. Ohjeet sivulla
  http://voikko.sourceforge.net/source-mac.html
toimivat todennäköisesti lähes sellaisenaan.

> 2. Ruotsinkielinen OpenOffice ei aukea dock'ista ja temppuilee vähän
> muutenkin. Tulee ilmoitus: ei löydä soffice.bin ohjelmaa.

Tämä ei oikeastaan kuulu enää tämän listan aihepiiriin. En osaa vastata tähän
mitään muuta kuin että joissakin version 3.0 esiversioissa oli tällaista
ongelmaa OS X -järjestelmässä. Bugi kuitenkin korjattiin lopullisiin
versioihin, joten kannattaa katsoa, että käyttämäsi asennuspaketti on
tosiaankin virallinen, sivustolta sv.openoffice.org löytyvä versio. Mikäli
vika ei ole tässä, paras paikka kysyä ongelmasta on todennäköisesti
ruotsinkielisen projektin käyttäjien postituslista:
  http://sv.openoffice.org/support/email_lists.html
Myös suomenkielistä vastaavaa listaa voi kokeilla, mutta veikkaisin, että
ruotsinkieliseltä listalta saa tähän kysymykseen varmemmin vastauksen.