[voikko] Voikko Aspire Onessa - tietoa?

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Nov 16 18:03:30 EET 2008

On Saturday 15 November 2008, Ville-Pekka Vainio wrote:
> Tuolla linux.fi-foorumilla oli aloitettu tällainen keskustelu Voikosta ja
> Aspire Onesta: <http://linux.fi/foorumi/index.php?topic=434.0>. Kyseinen
> käyttäjä ei siis ole saanut Voikkoa toimimaan (mitä nyt Voikolla tarkemmin
> sitten tarkoitetaankaan, luulisin että openoffice.org-voikkoa). Harri
> välitti joskus minulle sähköpostiin hieman samantyyppisen viestin.
> Siksi esitän listan lukijoille pyynnön, että jos teillä itsellänne on
> Aspire One Linpusilla tai pääsette joskus sellaista muuten käyttämään, niin
> voisitteko vilkaista miten paketinhallintaa siinä hoidetaan ja miksi
> [...]

Tuon aikoinaan minulta apua kysyneen käyttäjän tapauksessa oikean paketin
löytäminen ei tuottanut ongelmia, eli ainakin silloin openoffice.org-voikko
löytyi asennuslähteistä aivan normaalisti. Se myös asentui, muttei toiminut.
Kaikkien openoffice.org-pakettien poistaminen ja asentaminen uudelleen
korjasi lopulta ongelman tuossa tapauksessa. Mutta kun en silloin ollut itse
seuraamassa toimenpidettä, en osaa varmasti sanoa, olisiko uudelleen
asentaminen samalla päivittänyt joitakin paketteja.

Kirjasin tuolloin selvinneet asiat sivulle
  http://voikko.sourceforge.net/laitteet.html
Sen koommin en minäkään ole asiasta kuullut mitään. Olisi kyllä hyvä, jos joku
pystyisi kehittämään toistettavan tavan saada nämä paketit toimimaan
Linpusissa. Kyseisen jakelun www-sivuista ei ole paljon hyötyä tämän
selvittelyssä, ne eivät oikein näytä toimivan.