[voikko] Tmispell-voikko ei käänny GCC 4.4:llä

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Feb 4 21:32:57 EET 2009

Hei!

On Wednesday 04 February 2009 21:11:54 Ville-Pekka Vainio wrote:
> Fedora 11:ssä ollaan siirtymässä GCC 4.4:ään pian sen jälkeen kun F11
> Alpha saadaan toivottavasti huomenna julkaistua. Red Hatin Jakub Jelinek
> on kääntänyt lähes koko Fedoran tuolla uudella versiolla ja
> tmispell-voikko ei kääntynyt. Tämä johtuu siitä, että
> tmerror.cc-tiedostoa varten ei enää löydetä vsnprintf-funktiota.
> Aiemmilla GCC-versioilla tmerror.hh:ssa tuotava <string> on varmaankin
> tuonut mukanaan myös cstdio:n/stdio.h:n.
>
> Liitteenä patch, joka korjaa tämän. En ole C++:n tyylisäännöistä oikein
> perillä, niin en ollut varma, että olisiko tuo stdio.h pitänyt
> [...]

Tuo sama korjaus tuli meille itse asiassa jo lokakuussa:
  http://voikko.svn.sourceforge.net/viewvc/voikko?view=rev&revision=2401

Mutta hyvä kuitenkin että muistutit asiasta, koska olin ehtinyt jo kokonaan
unohtaa sen. GCC 4.4 on jo sen verran lähellä julkaisua eikä enää muutu, että
myös tmispell-voikosta voisi laittaa ulos korjatun version, joka toimii sen
kanssa.

Julkaisen rc-version huomenna ja mikäli sen kanssa ei tule ongelmia,
virallisen version maanantaina 9.2.