[voikko] Malaga-tiedostojen sijainti ja uusi libvoikko

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Thu Jan 29 21:18:59 EET 2009

On 2009-01-29 19:53 (+0200), Harri Pitkänen wrote:

> Juuri äskettäin tein SVN:ssä libvoikkoon muutoksen, jonka johdosta
> malaga-projektitiedostoja, joita ennen haettiin hakemistoista
> $HOME/.voikko ja /usr/lib/voikko, ei enää noista paikoista etsitä.

> Ne täytyy nyt sijoittaa hakemistoon
>   $HOME/.voikko/1/mor-standard
> tai
>   /etc/voikko/1/mor-standard
> tai
>   /usr/lib/voikko/1/mor-standard

Näyttäisi toimivan. Ilmeisesti Suomi-Malagan Makefileen pitää muuttaa
DESTDIR-muuttuja jotenkin toisin (?). Tai kuinka eri sanastojen luominen
ja varsinkin asentaminen sujuu (tai on tarkoitus sujua) käytännössä?

Minulla on tässä taustalla vähän epäselvyys siitä, osaako libvoikko
samanaikaisesti lukea useampaa sanastoa. Onko esimerkiksi mahdollista
rakentaa pelkkä perussanasto ja sen lisäksi pelkkiä ATK-sanoja sisältävä
sanasto, asentaa ne eri hakemistoihin (mor-*) ja libvoikko osaa käyttää
molempia? Vai pitääkö "ATK-sanaston" todellisuudessa sisältää sekä
perussanasto että ATK-sanasto?