[voikko] Sanojen perusmuotojen löytäminen

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Mon Mar 2 17:27:56 EET 2009

Hei!

On Monday 02 March 2009, Stefan Parviainen wrote:
> En ole ennen ollut tekemisessä voikon kanssa, mutta ymmärtääkseni voikko
> sisältää jonkinlaisen toiminnon sanan perusmuodon löytämiseksi? Selattuani
> voikko.sf.net-sivustoa sain käsityksen että halaumani ominaisuus löytyisi
> suomi-malagasta.
>
> Löytyykö tällainen ominaisuus, ja jos löytyy niin miten sitä käytetään?
> (Olen täysi noviisi voikko-asioissa). Haussa on siis ohjelma jolle voi
> antaa sanan ja joka palauttaa sanan perusmuodossa.

Tätä samaa asiaa kysyttiin pari päivää sitten:
  http://lists.puimula.org/pipermail/voikko/2009-February/001034.html

Hannun vastaus tuohon viestiin toivottavasti auttaa alkuun.

Voikko ei varsinaisesti tätä ominaisuutta sisällä. Se olisi kyllä
toteutettavissa, mutta tieto sanojen perusmuodosta on poistettu tilan
säästämiseksi niistä versioista, joita esimerkiksi Linux-jakeluissa
levitetään.