[voikko] Voikon työkalubinääreissä on rpathit

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Tue Sep 15 20:20:18 EEST 2009

On Tuesday 15 September 2009 19:11:10 Ville-Pekka Vainio wrote:
> Sama ongelma on myös versiossa 2.1, aiempia en kokeillut. Nuo saattaisi
> olla hyvä saada pois käytöstä, ellei niitä jostain syystä erikseen
> tarvita. En ole ehtinyt tutustua asiaan, mutta esitän arvauksen, että
> libtoolin asetusvivuilla niitä saisi ehkä säädettyä? Tiedättekö
> tarkemmin?

Saattaa olla bugi Debianin libtoolissa:

Jos näin on, niin tätä ei esiinny käännettäessä "normaalisti" Debianissa,
joten ongelman selvittely saattaa olla minulle hiukan hankalaa. Yritän
kuitenkin katsoa asiaa huomenna, ellei joku keksi tähän suoraan jotain
helppoa ratkaisua. Voisit sitä ennen kokeilla, ratkeaako ongelma Fedorassa
asettamalla lt_cv_sys_lib_dlsearch_path_spec-muuttujan configure-skriptiä
ajettaessa, kuten bugiraportin viimeisessä kommentissa ehdotetaan.