[voikko] Libvoikon Malaga-riippuvuus poistettu

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Sep 16 19:55:44 EEST 2009

On Wednesday 16 September 2009, Lauri Nurmi wrote:
> Löysin tällaisen projektin, joka toteuttaa erinäisiä UTF-8-asioita
> standardilla C++:lla: http://utfcpp.sourceforge.net/
>
> Aion tutkia miten helposti tai vaikeasti tuota voisi hyödyntää Glibin
> funktioiden korvaamiseen. Lisenssi lienee riittävän vapaa (samanlainen
> kuin Boost Software License), ja toteutukset ovat muutamassa
> headertiedostossa, eli kyseessä ei ole varsinainen uusi
> kirjastoriippuvuus.

Näyttää lisenssinsä puolesta sopivalta. Tuota voi joutua muokkaamaan hiukan,
jotta se toimisi oikein libvoikossa. Lähinnä minua huolettaa nimiavaruuksien
käyttö. Koodi pitäisi saada menemään vain ja ainoastaan nimiavaruuteen
libvoikko::utf8. Ei siis ylemmän tason nimiavaruuteen utf8, eikä myöskään
niin, että koodista tulisi useita kopioita (libvoikko::morphology::utf8,
libvoikko::morphology::malaga::utf8 jne.)