[voikko] Voikko ja erään ohjelman toistuva kaatuminen

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu Apr 1 11:20:44 EEST 2010

On Thursday 01 April 2010 10:40:41 Johannes Kajava wrote:
> Minulla on vaikeuksia Tellico-tietokantaohjelman kanssa (versio 2.1.1).
> Yrittäessäni editoida siinä luotua tiedostoa, ohjelma kaatuu
> säännöllisesti  samassa kohtaa.

Menee arvaukseksi, mutta yritäpä vaihtaa uudempaan libvoikkoon. Tuon
stacktracen perusteella käytössä on vanha versio, joka käytti vielä malaga-
kirjastoa. Malagassa puolestaan on sellainen vika, että se käyttää hyvin
geneerisiä nimiä funktoille, jotka usein aiheuttavat törmäyksiä sovellusten
funktoiden kanssa. Se aiheutti samantapaisia kaatumisia, jotka kyllä
korjaantuivat libvoikon versiossa 2.2.