[voikko] Voikko, Emacs, Windows

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Thu Apr 1 18:49:05 EEST 2010

Osmo Salomaa kirjoitti 1.4.2010 klo 18.18:

>  * Muutin myös voikkospell-ohjelman koodista '-t' option toiminnan
>    niin että jos sana on oikein kirjoitettu niin mitään ei tulosteta
>    ja jos sana on väärin kirjoitettu niin tulosteena on kyseinen sana.
>    Näin muutettuna voikkospell on suoraan käytettävissä enchantin,
>    aspellin ja ispellin tapaan erinomaisen wcheck-moden [6] kanssa.

Minustakin olisi hyödyllistä, jos voikkospellissä olisi kuvaamasi lainen
valitsin jo valmiina. Se vastaisi komennon "ispell -l" toimintaa, jossa
vain tunnistamattomat sanat tulostetaan. Yleensä olen käyttänyt
Emacsissa oikolukuohjelmana Enchantia, mutta kun testaan Voikkoa
suoraan, käytän oikolukuohjelmana seuraavaa skriptiä:

    #!/bin/sh
    voikkospell ignore_dot=1 | sed -n -e 's/^W: //p'

Tuosta ei tosin välttämättä ole Windowsille hyötyä.

Mukavaa, että pidät wcheck-modesta. En ole saanut enkä kuullut siitä
aiemmin yhtään palautetta. Ilmeisesti sillä on nyt kaksi käyttäjää, sinä
ja minä. :-)