[voikko] Litta-ongelma

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Mon Jan 18 15:45:12 EET 2010

Hannu Väisänen kirjoitti 18.1.2010 klo 9.44:

> Pitäisikö litta-sanalle asettaa lippu ei voi olla yhdyssanan osana?
>
> Ainakin Sukija-versiossa tunnistuvat sanat

Litta-sanalla on puhekielilippu, joten se ei haittaa ainakaan oikoluvun
perussanastoa käyttäviä. Jos se olisi oikoluvun perussanastossa,
"litasta" olisi enemmän haittaa kuin hyötyä - juuri noiden yllä olevien
kirjoitusvirheiden tunnistamisen vuoksi.

Minun mielestä sanalle kannattaa laittaa lippu "ei voi olla yhdyssanan
jälkiosana".