[voikko] Virtualisointi

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Wed Oct 27 19:07:01 EEST 2010

Harri Pitkänen kirjoitti 27.10.2010 klo 7.55:

> Ehdin jo tehdä tuon muutoksen Suomi-malagaan. Siellä oli bugi, jonka
> johdosta pelkkä lipun lisääminen ei riittänyt. Toki edelleen kannattaa
> testailla tätä muutosta lisää.

Selvä. Minä joka tapauksessa testailen ja tutkin asiaa viikonloppuna. On
taas miljoona sivua oppilaidenkin tekstejä luettavana, mutta pitää
yrittää välillä voikkoilla.

> Hyvä huomio, tämä on minulle varmaan aika tavallinen virhe.

Puheessa "vaan" ja "vain" menevät sekaisin hyvinkin monilla ihmisillä.

> Toistaiseksi meillä ei ole mitään mahdollisuutta löytää lauserajoja
> tekstistä, joten tätä ei voi suoraan toteuttaa. Mutta jos on joitain
> hyvin tyypillisiä tilanteita, joissa tämä virhe esiintyy (esim. "ja
> sitten/sinne vaan"), niin näille voi kyllä tehdä kohdennetut
> tarkistukset.

Tuollaiset ovat toki yleisiä virhetapauksia. Myös vähättelyn ilmauksessa
"se on vaan [jotakin]" tehdään paljon virheitä. Näihin kuuluisi tietysti
"vain".