[voikko] VoikkoSpellService ja oma sanakirja

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Feb 6 13:54:38 EET 2011

On Saturday 05 February 2011, Marko Wallin wrote:
> Onhan tuon Git-repositoryn kanssa työskentely paljon kätevämpää, kun voi
> commitoida paremmin ja nyt tehdyt muutokset näkyvät osittain. Jos tuntuu
> järkevältä eriyttää osxspell Voikon SVN:stä, niin voihan tuo Git-reponi
> olla "virallinen".
>
> Toisaalta tuolta SourceForgesta halukkaat osxspell-kehittäjät löytävät
> sen helpoimmin, vaikka kiinnostus on tainnut olla aika vähäistä.

Meidän on varmaan muutenkin jossain vaiheessa ryhdyttävä eriyttämään tätä
sovellustukea Voikko-projektin ulkopuolelle, ja tässä tapauksessa se tuntuu
järkevimmältä ratkaisulta. Poistin osxspell-komponentin SVN trunkista, mutta
toki meidän on edelleen huolehdittava, että kiinnostuneet kehittäjät löytävät
sen. Muutin Wikin etusivua hiukan ja lisäsin taulukon, joka toivottavasti
selventää tilannetta:

  http://sourceforge.net/apps/trac/voikko/wiki

Nyt kun tuo on Wikissä, sitä voivat muutkin muokata. Sinne voi jopa lisätä
omia Voikkoon liittyviä projekteja.

> Tähän pätee sama kuin versiohallintaan. Jos osxspellin eriyttää Voikon
> SVN:stä, niin samalla varmaan julkaisutkin SourceForgesta.

Osxspellistä ei ole vielä SourceForgeen tehtykään yhtään julkaisua, joten tämä
käykin luontevasti. Mutta edelleen olisi hienoa, jos laittaisit tiedotteet
uusista julkaisuista tänne postituslistalle.

Sivuston ja Wikin rakennetta täytyy edelleen vähän kerrassaan parantaa. Olen
joskus harkinnut, pitäisikö LibreOffice/OpenOffice.org-tuki myös siirtää
omaksi projektikseen muualle. Toistaiseksi nykyisessä järjestelyssä on omat
etunsa eikä varsinaisia ongelmia, joten ehkä tällä ei ole kiirettä.