[voikko] Oikoluku kaikille sivuille Firefoxiin?

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Sun Feb 20 11:22:50 EET 2011

20.02.2011 10:05, Jukka K. Korpela kirjoitti:
> Ilmeisesti Firefoxin oikoluvun yleisiin piirteisiin kuuluu, että
> a) se toimii lähtökohtaisesti vain lomakkeiden kentissä
> b) sen kieli riippuu ohjelman asetuksista ja täytyy käyttäjän vaihtaa aina erikseen, sen sijaan,
> että ohjelma tunnistaisi kielen tai hyödyntäisi lang-määritettä.
>
> Olenko suunnilleen oikeassa? Toivottavasti olen väärässä. :-)
>
> Ajattelen tässä sellaista käyttöä, että www-sivujen kehittäjä tai editoija tai tarkistaja käyttäisi
> Firefoxin oikolukua sivujen kaikkeen sisältöön. Joku voi sanoa, että olisi helpompaa liittää
> [...]

Sellaista voisi todennäköisesti olla mahdollista saavuttaa laajennuksen avulla (en tiedä onko
sopiva laajennus on olemassa). Laajennus voisi lisätä body-elementtiin tarvitsemat määritteet kun
sivu on ladattu. Siis niiden lisäysten poistamisen unohtaminen ei olisi mahdollista.

Tuskin kuitenkaan olisi hyvä ajatus pitää tarkistuksen aina päällä.

Andris