[voikko] Uusi sana-attribuutti Joukahaisessa: sitaattilaina

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Wed Jun 1 19:51:17 EEST 2011

Harri Pitkänen kirjoitti 30.5.2011 klo 20.53:

> Tuo "heitto-iskuista" hyväksytään siksi, että viimeisten muutosten
> jälkeen yhdyssana "heittoinen" + "kuinen" eli "heittois-kuinen" on
> muuttunut hyväksyttäväksi. Kumpaankaan ei periaatteessa yhdysmerkki
> kuulu, mutta se hyväksytään nyt molemmissa selventämään, kummasta
> sanasta on kyse.

Ah, joo. Muistelen, että tästä on ollut joskus aiemmin puhetta.

> Tästä herää kyllä se kysymys, miksi Joukahaisessa verbillä "heittää"
> on lippu "inen-johdin aina sallittu"? En itse keksi mitään syytä, ja
> jos tuota lippua ei olisi, ei myöskään olisi tätä ongelmaa.

Kiinnostavaa, Joukahaisen käyttöliittymässä ei edes voi laittaa
inen-lippua verbeille - eikä poistaa sitä. Lippu on tullut alun perin
Malaga-koodista ja on kai ollut mukana pidempään kuin oikolukua on
alettu järjestelmällisesti testata.

Sen varmaan voisi poistaa (?).