[voikko] libreoffice-voikko, uusi sdk-hakemisto?

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Jul 22 22:27:02 EEST 2012

On Tuesday 10 July 2012, Teemu Likonen wrote:
> Latasin Debianin palvelimelta Timon paketoiman virallisen
> libreoffice-voikko 3.3-3:n, mutta siinä tätä "basis"-osaa ei ole. Mietin
> tässä, onko minun versioni ainoa, jossa eri hakemisto, ja miten Debianin
> paketointitiedot kannattaisi korjata Voikon versionhallinnassa.
> Ajatuksia?

OOo ja LibreOfficen vanhahkot versiot sisältävät vielä ns basis/branding-
layer-jaon, jonka ajatuksena oli helpottaa eri nimisten ja näköisten toimisto-
ohjelmistojen rakentamista samasta lähdekoodista. Tämä jako teki koodista
monimutkaista eikä käytännössä hyödyttänyt juuri ketään, joten LibreOfficessa
siitä on luovuttu.

Minusta tuntuu, että kätevin tapa on build-vaiheen aikana kokeilla, kummasta
paikasta setsdkenv_unix.sh löytyy ja ajaa se sieltä. Viralliseen paketointiin
tällaista muutosta ei tietysti tarvita, mutta tähän meidän testipaketointiin
sen voi ainakin minun puolestani tehdä.