[voikko] vvfst ja teonsanojen johdinten perusmuodot

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu Aug 22 17:38:29 EEST 2013

On Wednesday 21 August 2013 07:44:59 Hannu Väisänen wrote:

> Kyllä sen voi jättää myöhemmäksi. Tarkoitatko tuella sitä, että teet
> libvoikon C++-koodiin funktion sanojen muuttamiseksi perusmuotoon?
> Jota sitten voi kutsua Java-koodista...

Tätä juuri tarkoitan.

Kun mainitsit Java-koodin, niin täytyy tälläkin listalla mainita, että
libvoikon Java-rajapinta on nyt Maven Central Repositoryssä. Eli esimerkiksi
Mavenia käyttävät saavat libvoikon helposti käyttöönsä lisäämällä riippuvuuden

  <dependency>
    <groupId>org.puimula.voikko</groupId>
    <artifactId>libvoikko</artifactId>
    <version>3.6.1</version>
  </dependency>

Libvoikon natiivi kirjasto ja sanastot on edelleen asennettava itse. Huomatkaa
myös muuttunut groupId, aiemmin se oli pelkästään org.puimula.