[voikko] Mies-sanan taivutus ( harjoitustyö :-)

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Tue Feb 5 17:06:41 EET 2013

On Tuesday 05 February 2013, Hannu Väisänen wrote:

> Ajattelin tehdä ensimmäiseksi mies-sanan taivutuksen harjoitustyönä. (-:
>
> Se taitaa olla ainoa sana, joka taipuu juuri sillä tavalla.

Sopii hyvin. Mallia voi katsoa vaikkapa tästä commitista, jossa lisäsin suo-
taivutusluokan:

  https://github.com/voikko/corevoikko/commit/8cfa09fa615e70726e8956cee591c3705fc2eeb2

- Tiedostossa generate_lex.py ei ole väliä, mihin kohtaan listassa uuden
taivutusluokan nimen laittaa. Tuo lista on vain väliaikainen viritys, jolla
estetään toistaiseksi tuntemattomiin taivutusluokkiin kuuluvien sanojen
päätyminen lexc-tiedostoihin.

- Tiedostossa taivutuskaavat.lex.in olen pyrkinyt listaamaan taivutusluokat
siinä järjestyksessä, jossa ne esiintyvät tiedostossa common/hfconv.py

- Tiedostoon fi-x-vfst/spell.txt voi laittaa muutaman testisanan ihan sen
mukaan, miltä itsestä sopivalta tuntuu. Yleensä olen pyrkinyt kaikista
lisäyksistä ja korjauksista edes yhden testisanan lisäämään.