[voikko] vvfst: LEXICON NOUN MonikonGenetiiviEnJatko ja omistusliitteet

Hannu Väisänen hannu.vaisanen at uef.fi
Thu May 23 08:04:58 EEST 2013

ke, 2013-05-22 kello 16:18 +0300, Harri Pitkänen kirjoitti:

> Hyvä kysymys on, että pitäiskö tämän muodon kelvata? Tuo "velkainsa" kuulostaa
> vielä siedettävältä, mutta esimerkiksi "velkaini" tai "velkaisi" olisivat jo
> selkeästi enemmän haitaksi kuin hyödyksi oikoluvussa.

Huomasin, että Sukija hyväksyy vain tyypin "velkainsa", ja Google löytää
vanhasta kielestä mm. rahainsa ja taloinsa. En osaa sanoa, onko tuo
muoto tarpeen oikoluvussa, mutta indeksointiin se olisi hyvä saada
mukaan kuten myös muita vanhoja taivutusmuotoja, esim. h:lliset
sijapäätteet valohon, tervehinä, jne. Olen jo miettinyt, miten nämä
generoitaisiin vvfst:ssä, ja laitan ehdotukseni tälle listalle, kunhan
olen saanut jotain paperille --- tai siis kovalevylle.