[voikko] Libreoffice-Voikon asentaminen Slackwareen

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Aug 2 20:27:56 EEST 2017

Hei!

Antti-Pekka Tanskanen kirjoitti 2017-07-18 01:01:
> Mulla on täs ongelmia Libreoffice-Voikon kanssa, kun yritän asentaa
> sitä Slackware-Linuxiin. Olen asentanut libvoikon (ohjeittenne
> mukaisesti sijaintiin: /usr/local/voikko/bin/) ja voikko-fi:n
> (ohjeittenne mukaisesti sijaintiin: /usr/local/voikkodict/) ja ne
> toimivat, koska pystyn testaamaan sanoja konsolissa voikkospell:n
> avulla.

Tarkoitat varmaan näitä ohjeita:

   http://voikko.puimula.org/source-linux.html

Teitkö varmasti myös vaiheen 5, eli järjestelmän linkitysasetusten
päivittämisen? Jos se on tekemättä, ei libreoffice-voikko löydä
asennettua libvoikko-kirjastoa.

Muutin nyt ohjetta niin, että libvoikko asennetaan suoraan /usr/local
-hierarkiaan sen sijaan että sillä olisi oma alihakemistonsa. Mikäli
suunnittelet virallisempaa paketointia, pitää tuo asennuskohde valita
jakelun käytäntöjen mukaisesti. Silloin ei linkitysasetuksiakaan
tarvitse muuttaa.