Re: [hunspell-fi-devel] Sanoja webbisivilta, joku on käynyt hedelmäosastolla

Reijo Tomperi reijo.tomperi at pp2.inet.fi
Fri Dec 2 01:00:59 EET 2005

Harri Pitkänen wrote:

>Voisi muuten olla myös hyödyllistä, että admin-oikeuksilla pystyisi
>merkitsemään virheelliseksi muidenkin varaamia sanoja. Silloin voisin
>sanalistoja tarkistaessa merkitä suoraan virheellisiksi sellaiset johdetut
>sanat, joita ei kuuluisi sanastoon lisätä eikä teidän tarvitsisi niitä itse
>enää poistella sieltä www-sovelluksesta.

Voin yrittää tuollaisen toteuttaa jossain vaiheessa.

>Miten on, kuulostaako tämä sellaiselta, että se helpottaisi teidän työtänne?

En usko, että se minua ainakaan erityisen paljon auttaisi, koska
nykyinen OOo-systeemi toimii mielestäni varsin nopeasti. Kokisin
suuremmaksi avuksi sen että webbiliittymästä voisi poistaa sanat suoraan
yhden napin painalluksella. Tai että sanat poistuisivat automaattisesti
vaikka kerran tai kaksi vuorokaudessa.

Mutta kaikki nuo tavathan ovat melko hyödyttömiä, jos johdoksia ei
tunnisteta ollenkaan. Eli apua olisi varmaan eniten siitä jos OOo:n saa
tunnistamaan kaikki johdokset. Nythän tunnistetaan ilmeisesti vasta 2
johdostyyppiä, ja listassa on 6 tekemättä ja reilu 120 jäljellä? Mutta
tätä työtähän sinä varmaan teetkin jo parhaasi mukaan ja aikataulujesi
puitteissa.