[hunspell-fi-devel] Esittäytyminen ja asiaa asennuksesta

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat Nov 26 12:57:14 EET 2005

Hei!

On Saturday 26 November 2005 11:24, Ville Nygrén wrote:
> Tervehdys kaikille!
>
> Törmäsin projektiin  vasta äskettäin ja tarjoudun auttamaan
> hommassa, mikäli minusta jotakin apua on.

Varmasti sinusta olisi apua, ei täältä ole hommat loppumassa pitkiin
aikoihin...

> Asensin tänä aamuna tarvittavat rojut FreeBSD:lle ja menivät
> suhteellisen kivuttomasti. Ainoa juttu mistä valitusta tuli, oli
> tuo Pyyttonin polku eli portattavuuden vuoksi olisi kai
> hyvä laittaa
>
> #!/usr/bin/python2.4 :in
>
>  sijaan
>
> #!/usr/bin/env python2.4

Hyvä huomio, en tosiaan tiedä onko kaikilla Python /usr/bin:issä. En tosin
tiedä sitäkään, onko kaikilla edes olemassa binääriä python2.4. Korjasin tuon
nyt ehdotuksesi mukaiseksi.

> Kaikilla kun tuo pyyttoni ei ole /usr/bin:issä (onko kaikissa
> linux-jakeluissakaan?). Muutoin meni ihan ohjeiden mukaan,
> joten mielestäni tuonne voisi laittaa asennusohjeeksi
> "Asennus unixeissa" ja "Asennus Windowsissa".

Tuonkin voisi korjata, mutta saattaa olla etteivät kaikki Linuxia käyttävät
heti ymmärtäisi mistä on kyse. Kokeillaan, mikä on selkeintä ja mahtuu vielä
valikkoon.

Laitoin myös johtimet.odt:n xhtml-muodossa osoitteeseen
http://hunspell-fi.org/johtimet.html
Se on tehty juuri samalla tavalla millä Reijo sen teki, ja yritän pitää sen
itse ajan tasalla jatkossa. Koska alkuperäinen .odt on alle kymmenen
kilotavun kokoinen, niin tehdään nyt toistaiseksi niin, etten kasvata
liitetiedostojen koon ylärajaa tuosta 40 kilotavusta. Tällä listalla on
mukana jonkin verran ihmisiä, jotka eivät osallistu keskusteluun, enkä tiedä
haluavatko he postilaatikkoonsa paljon isokokoisia liitetiedostoja. Katsotaan
asiaa uudestaan, jos tarpeet muuttuvat.