[hunspell-fi-devel] libvoikko 0.2, Debian-asennuslähde ja voikon levityksestä

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sun Apr 16 16:57:40 EEST 2006

Asmo Koskinen kirjoitti:

> Teemu, kiitos taas näistä. Lähden parin päivän reissuun, teen sitten
> uudestaan asennusta Breezyyn. Ajattelin siirtyä läppärissä Dapperiin
> vastaa kesän puolella.

Breezy on valitettavasti aika ongelmallinen Oo2-voikon kääntämisen
suhteen. Kääntäminen vaati OOo 2.0.1:n, ja Breezyssa sitä ei ole.
Kääntämisessä tarvittava openoffice.org-dev-pakettikin on eri nimellä
Breezyssä ja Dapperissa. Lisäksi se asentuu vielä erinimiseen
hakemistoonkin... Minun valmiiksi kääntämä Oo2-voikon binääripaketti
taitaa kuitenkin toimia Breezyssa.

Tästä luontevasti pääsemme Harrin aiemmin sivuamaan aiheeseen. On
erittäin vaikeaa tai jopa mahdotonta tehdä mitään yleispätevää
asennuspakettia tai -ohjelmaa kaikille distroille. Debian-pohjaisille
distroille saadaan luultavasti kohtalaisen yleispätevät
lähdekoodipaketit tehtyä, joista sitten käännetään kuhunkin distroon ja
prosessoriarkkitehtuuriin sopivat binäärit. RPM-distroista minä en
tiedä mitään.