[hunspell-fi-devel] Sukija ja suomi-malaga versio 0.5 UTF-8

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Mon Apr 24 17:44:09 EEST 2006

On Monday 24 April 2006 16:51, Hannu Väisänen wrote:
> Sukijasta ja suomi-malagasta on ilmestynyt versio 0.5.
> Molemmat on koodattu merkistöllä UTF-8.
>
> http://joyds1.joensuu.fi/sukija/sukija.html

Hienoa! Korjailin nuo patchit niin että ne menevät ilman varoituksia tähän
uuteen versioon. Kaikki löytyvät osoitteesta
http://www.hunspell-fi.org/patches/sm/0.5/

Siellä on yksi uusikin, 05turhia_sanoja.diff. Tämä poistaa seuraavat sanat:

- "af", "de", "mi", "mä", "re", "senohessa"

- "van", "von" (nämä olivat suhdesanoina, siis kuten "yli", "ali" jne.
Tietysti ne voivat esiintyä niminä, mutta se on taas toinen juttu.)

- "älä" (nimisanana, kieltosanana se edelleen hyväksytään)

- kaikki Latex-komennot ja omat sanastot: tämä lähinnä Debian-paketoinnin
tarpeisiin, tosin ei oikolukuohjelman kai tarvitsisi Latex-komentoja
hyväksyä, niiden erottelu olisi parempi tehdä käytettävässä editorissa.

Tässä patchissa ovat mukana myös Debian-paketoinnin tarpeisiin tehdyt
muutokset suomi.pro -tiedostoon. Parempi olisi ollut pitää ne erillään,
menivät tuohon vahingossa.