[hunspell-fi-devel] Joukahaisen testiasennus päivitetty

Reijo Tomperi reijo.tomperi at pp2.inet.fi
Wed Aug 2 19:47:07 EEST 2006

Harri Pitkänen wrote:
> Joukahaisen testiasennus on päivitetty osoitteessa
> http://joukahainen.lokalisointi.org/
>
> Ne, joilla on käytössä testitunnus aikaisemmin antamaani osoitteeseen, voivat
> nyt käyttää testitunnustaan lokalisointi.org:in palvelimella. Tuo tietokannan
> sisältö on siis edelleen testikäytössä, siihen tehtäviä muutoksia ei
> säilytetä.

Mahtaisiko olla hyvä idea laittaa esim. tänne listalle testitunnukset,
jolla tuonne pääsisi kuka vain kirjautumaan sisälle ja testaamaan. Jos
kerran muutoksia ei säilytetä, ei pitäisi olla suurta haittaa vaikka
joku väärin tunnuksia käyttääkin. Testaajia saattaisi löytyä enemmän kun
ei henkilökohtaisesti tarvitse tunnuksia kysellä.

Jos ei ole hyvä idea, niin voitko laittaa minulle tunnukset tulemaan.

> Ihmettelyn vähentämiseksi mainittakoon, että linkin "Lisää sanoja ehdotettujen
> sanojen listalta" löytyvät sanat eivät ole keksittyä siansaksaa, vaan ne ovat
> ruandaa. Tästä ei kannata erityisemmin välittää toistaiseksi, kyseinen
> ominaisuus ei ole omaa käyttöämme varten suunniteltu, vaikkakin sen voisi
> periaatteessa liittää Reijon / hunspell-fi.org:in puuttuvien sanojen
> keräimeen.
Optimaalinen ratkaisu varmaan olisi luopua kokonaan tekemästäni
sovelluksesta ja tehdä Joukahaiseen itseensä tuollainen toiminnallisuus.
Koodiani voi luonnollisesti käyttää siinä hyväksi, jos näkee sen
riittävän hyväksi siihen. Ideana se, että ei tarvitse tehdä sanastojen
siirtoja eri tietokantojen välillä ja Joukahaisen kehittäjienkin
kannalta ratkaisu on helpompi (ei tarvitse ylläpitää/kehittää kahta eri
järjestelmää).