[hunspell-fi-devel] Voikko 1.0 - lataussivun viimeistelyä

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Thu Aug 10 21:06:28 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Sarge-asennuslähteen toimivuus on jo testattu, mutta Dapperia ei.

Myös Dapper-lähde toimii.

> Teemu: tarkistatko, että Ubuntua
> koskevat tiedot ovat SVN:ssä oikein? Voit korjata sivuja harkintasi
> mukaan, myös varsinaista "etusivua" jos löydät siitä jotain
> parannettavaa, tyylillisesti tai muuten.

Hyvin tehdyt sivut minun mielestä. Harrastin ihan pientä pilkun
viilausta. Halusin esimerkiksi, että käytössä on oikeat lainausmerkit
eivätkä ASCII-korvikkeet. Pitäähän oikoluvun sivut olla hyvää suomea :)
Vaihdoin myös pääsivun <title>-tägin seuraavaksi:
  Voikko – Suomen kielen oikoluku- ja tavutusohjelmisto
entisen pelkän Voikko-otsikon sijaan. Näin se näkyy hakukoneissa vähän
havainnollisempana ja tarjoaa parempia avainsanoja
hakukoneille. "Voikko" tarkoittaa muutakin.

Alasivulle, jossa neuvotaan Debian- ja Ubuntu-kohtaisesta asentamisesta,
laitoin alkuun ”Siirry pääsivulle” -napin. Voi olla, että alasivu
tarttuu jonkun Google-hakuun, ja hän ei tiedä, kuinka pääsivulle
mennään. Mahdollista on sekin, että jossain web-foorumeilla tms.
viitataan pelkkään alasivuun.

Täytyy kyhätä pieni uutinen omalle Oo2-soikko-sivulle, että nyt mars
Voikon sivulle :)