[hunspell-fi-devel] Voikko 1.0 - lataussivun viimeistelyä

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Fri Aug 11 10:49:16 EEST 2006

On Thursday 10 August 2006 23:02, Teemu Likonen wrote:

> Kuinka tämä tapahtuu käytännössä? Joku automaattisysteemihän tarvitaan
> aina allekirjoitusten tekemiseen (Release.gpg) Hunspell-fi-avaimella.
> Lähetänkö dput'illa paketit myös Lemin sivuille?

Toimitaan jatkossa kuten tähänkin asti, jääväthän vanhat asennuslähteet
edelleen testaajien käyttöön. Missään nimessä ei voida lähettää paketteja
suoraan vakaaseen asennuslähteeseen, vaan aina ensin
hunspell-fi.org -palvelimelle. Täällä niitä pidetään saatavilla ainakin
viikko ennen kuin ne todetaan toimiviksi ja siirretään sitten Lemin kunnan
palvelimelle.

Muut kuin Debian/Ubuntu -paketit toimitetaan mielellään siten, että pakettien
tekijä laittaa oman "asennuslähteensä" .tar.gz -pakettiin ja tämän johonkin
palvelimelle saataville. Tämä paketti sitten kopioidaan ja puretaan
www.lemi.fi -palvelimelle. Joissakin tapauksissa on mahdollista myös
toimittaa pelkät asennusohjeet, jos itse paketit ovat saatavissa jostain
muualta. Näin käy varmaan ainakin Gentoon kanssa, jossa vakaat paketit on
nähtävästi mahdollista saada suhteellisen kivuttomasti mukaan viralliseen
jakeluun, eli erillisiä kopioita Lemin kunnan palvelimella ei tarvita.