[hunspell-fi-devel] Voikon kotisivu deb-paketeissa

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat Aug 12 21:13:45 EEST 2006

On Saturday 12 August 2006 19:54, Teemu Likonen wrote:
> Tällä hetkellä kaikki Voikon deb-paketit kertovat, että kotisivu on
> www.hunspell-fi.org. Olisiko parempi muuttaa se seuraavia versioita
> varten tuonne Lemin kunnan domainille? Sitä varmaan voi pitää suuren
> yleisön näkökulmasta virallisempana kotisivuna (?).

Vaikea kysymys. Periaatteessa Lemin kunta ei tee mitään muuta kuin tarjoaa
palvelintilaa pakettien levittämiseen, joten sitä ei oikein voi pitää
projektin kotisivuna. Samalla periaatteellahan www.debian.org voisi olla
vaikkapa OpenOfficen kotisivu. Mutta toisaalta www.lemi.fi/voikko on
todennäköisesti pitkäikäisempi osoite kuin www.hunspell-fi.org. Jospa
kierretään ongelma niin, että korvataan maininta kotisivusta
epämääräisemmällä ilmaisulla "lisää tietoa Voikosta löydät osoitteesta
www.lemi.fi/voikko".

Valotetaan www.hunspell-fi.org:in tilannetta sen verran, että tämä
hosting-palvelu on ostettu vuodeksi kerrallaan, ja maksu tulee maksettavaksi
aina lokakuun loppupuolella. Näillä näkymin maksan sen vielä tänä vuonna
(siis ensi vuoden lokakuun loppuun asti), mutta jos kenelläkään ei ole
aikomusta ryhtyä oikeasti kehittämään täällä Hunspell-sanastoa, niin sitten
voi olla syytä siirtää sivusto toiseen paikkaan. Tämä olisi minulle
yksinkertaisempaa siitä syystä, että viime aikoina olen useaan otteeseen
joutunut tilanteeseen jossa vähän paremmin varustellusta hosting-palvelusta
olisi ollut minulle apua (joukahaisen testiasennuksia varten esimerkiksi).
Kun noiden hinnat eivät nykyään kovin pahoja ole, niin luultavasti sellaisen
hankin lähitulevaisuudessa. Tämä tulisi jonkin täysin neutraalin domainin
alle jolloin sitä voisin paremmin hyödyntää myös erilaisiin omiin
tarkoituksiini. Voikon voisi sitten sijoittaa tähän uuden palvelimen
yhteyteen ilman että siitä tulisi jatkossa minulle mitään erillisiä laskuja
maksettavaksi.

Nyt kun asia mieleeni tuli, niin taidanpa vaihtaa tämän listan näkyväksi
nimeksi voikko-devel, sehän olisi vähän lyhyempikin tuossa osoiterivillä kuin
hunspell-fi-devel. Toivottavasti en riko koko listaa Mailmanin asetuksia
säätäessä...